About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 10, 2020

(No. 637) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)






The weather forecast said it would be excruciatingly hot today. So this morning I woke up earlier than usual in order to start fishing earlier and avoid the heat. I arrived at Saruwatari in Nonami about 6 a.m., and it was already getting hot. Whenever the sun came out from behind the clouds, I felt like swimming around the fishing spot and actually I did so. Bevies of baitfish also swam around the fishing spot. I threw my Roberts Ranger over the bevy and retrieved the topwater lure across it. Most of the time nothing happened, but once I saw a school of medium-sized greenish fish chasing it. That was the only time I got excited this morning.
(天気予報によると、今日は、耐え難いほどの暑さになるとのことでした。そこで今朝は、いつもより早起きをし、早めに釣り始めて、暑さを避けようと考えました。野波の猿渡に到着したのは午前6時頃でしたが、すでに暑くなりかけていました。太陽が雲の後ろから顔を出すたびに、私は釣り場の回りを泳ぎたくなり、実際に泳いだのでした。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の群れもまた、釣り場周辺を泳いでいました。私はロバーツのレンジャーを群れの向こうに投げ、このトップウォーター・ルアーが群れの中を横切るように引きました。たいてい何も起きませんでしたが、一度だけ、緑がかった中型の魚の群れがルアーを追うのが見えました。今朝、興奮したのはその時だけでした。)

No comments:

Post a Comment