About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 13, 2020

(No. 638) One Bite at Ogu-no-hato in Owashi Harbor (大芦港の小具の波止にてバイトあり)






I started throwing my Roberts Whistler toward the ocean from Ogu-no-hato in Owashi Harbor about 7 a.m. this morning. At my second cast, as soon as I started sliding the lure on the surface, I felt one short bite. I was sure it was a fish, but it was not hooked. Because it happened at my just second cast, I assumed there were plenty of active fish around Ogu-no-hato. As a result of that false assumption, I kept casting my lures tenaciously and ended up staying in vain at the breakwater until 9:30 a.m.
(大芦港の小具の波止から、大海に向けて、ロバーツのホイッスラーを投げ始めたのは、今朝の7時頃のことでした。2回目のキャストの時、ルアーを水面で滑走させ始めるやいなや、短いバイトを感じました。それが魚であることは間違いないと思いましたが、針にはかかりませんでした。わずか2投目でそれが起きたので、私は、小具の波止の周囲には高活性の魚がたくさんいるのだろうと思い込みました。この誤った思い込みの結果、私は辛抱強くルアーを投げ続けてしまい、結局、午前9時半まで無駄に粘る結果となりました。)

No comments:

Post a Comment