About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 9, 2020

(No. 636) No Fish at Susumi-hana in Owashi (大芦の須々海鼻にて釣果なし)






It became so hot this afternoon that I couldn't think of anything else to do but swim in the ocean. I headed out to Susumi Bay as soon as I had time to spare. After casting my favorite lure only a few times in a perfunctory fashion, I dived into the bay. It was very refreshing though the water was rather warm. Then, I had a chat with one lure fisherman who was fishing at Susumi-hana. He said it was his first time he had come to the fishing spot and he had not caught anything. I gave him some advice on fishing around the area. Then, I also cast my favorite lures from Susumi-hana. I did not catch anything, either.
(今日の午後はとても暑くなったので、私は、海で泳ぐこと以外は考えられなくなりました。時間ができるやいなや、須々海湾に向かいました。お気に入りのルアーをおざなりにほんの数投してから、湾に飛び込みました。水はかなり暖かったものの、とても爽快でした。そして、須々海鼻で釣っていたルアー釣り師とおしゃべりをしました。この釣り場に来るのは初めてだそうで、何も釣れていないとのことでした。私は彼に、そのあたりの釣りについてアドバイスをしました。そして私も、須々海鼻からお気に入りを投げました。私にもまた、何も釣れませんでした。)

No comments:

Post a Comment