About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 14, 2020

(No. 639) No Fish at Ogu-no-hato in Owashi Harbor (大芦港の小具の波止にて釣果なし)





This morning I arrived at Ogu-no-hato in Owashi about 6 a.m., one hour earlier than I did yesterday. It was about 7 a.m. yesterday morning that I got one and only bite from a fish at my second cast. I had since wondered whether I might have gotten more responses from fish if I had started fishing earlier. That’s why today I started one hour earlier. Toward the calmer ocean I threw the same lure as yesterday with much greater anticipation than yesterday. At my first cast, nothing happened. At my second cast, nothing happened, either. Then I kept casting my lures happily but in vain for about 2 hours.
(今朝は、大芦の小具の波止に、昨日よりも1時間早く、午前6時頃に到着しました。昨日の朝、魚からの唯一のバイトがあったのは、午前7時頃、2回目のキャストをした時のことでした。以来、私はずっと考えてきたのです。もっと早く釣り始めていたら、魚たちから、もっと多くの反応があったのではないか、と。そこで今日は、開始を1時間早めたわけです。私は、昨日よりも穏やかな大海に向かって、昨日と同じルアーを、昨日よりもずっと大きな期待を込めて、投げました。第一投では、何も起きませんでした。第二投でもまた、何も起きません。それから私は、楽しみつつも成果はないまま、約2時間、ルアーを投げ続けました。)

No comments:

Post a Comment