About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 16, 2020

(No. 640) No Fish at Taka-hana and Sakitaka-hana in Sanami (佐波の高鼻と先高鼻にて釣果なし)





I arrived at Taka-hana in Sanami about 6:30 a.m. It’s already hot when I started throwing my favorite lures toward the moderately choppy sea. By 7 a.m. the temperature went up considerably, so I had to dive into the water in order to avoid suffering heatstroke. Then I walked to Sakitaka-hana, which I felt could be more productive than Taka-hana because I had caught a young Japanese amberjack last time I tried it. Unfortunately there were few baitfish around Sakitaka-hana this morning, and no predatory fish attacked my lures. The stronger waves washed to the shore of Sakitaka-hana, so I walked back to Taka-hana and swam safely. 
(佐波の高鼻に到着したのは、午前6時半頃でした。ほどほどに波立つ海に向けて、お気に入りのルアーを投げ始めた時には、既に暑くなっていました。気温は、午前7時までにはかなり上昇してしまい、熱中症を避けるため、私は海に飛び込まねばなりませんでした。それから私は、先高鼻へ歩きました。前回、先高鼻ではワカナが釣れているので、高鼻よりも釣れそうな気がしました。あいにく今朝は、先高鼻の周囲にほとんどベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がおらず、肉食魚が私のルアーを襲うこともありませんでした。より強い波が先高鼻には打ち寄せていたため、私は高鼻まで戻ってから安全に泳ぎました。)

No comments:

Post a Comment