About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 24, 2020

(No. 645) What Scared Small Fish Away at Saruwatari in Nonami? (野波の猿渡にて小魚を追い払ったものは何?)





In my last post I wondered why all the small summer fish disappeared from around Saruwatari. In order to find whether they had come back or not, I visited Saruwatari again this morning. When I arrived at the fishing spot about 7 a.m., the situation looked the same as yesterday. There was no small fish around it. However, a short while after I started casting my lures, a few schools of small fish appeared. Then, some time later, I noticed they were all gone again. I also noticed something like a stick was on the surface. It was a needlefish!  The needlefish might be the culprit. The toothy predator was patrolling around to find its prey. It chased my lure once and then disappeared. Then, the small fish happily came back. 
(前回の投稿で私は、猿渡周辺から夏の小魚たちが一斉に消えたのはなぜだろう、といぶかりました。今朝、小魚たちが戻っているかどうか確認するため、私は再び猿渡を訪れました。午前7時頃に到着してみると、昨日と状況は変わっていないようでした。小魚たちの姿はありません。しかし、ルアーを投げ始めてしばらくすると、小魚たちの群れが戻ってきました。そしてまたしばらくすると、小魚たちは再び姿を消しているのでした。何か棒のようなものが水面にいることに気づきました。ダツです! ダツが犯人だったのかもしれません。鋭い歯をもつこの肉食魚は、獲物を求めて周囲をパトロールしていました。私のルアーを一度追いかけてきましたが、そのうち、どこかへ消えてしまいました。すると、小魚たちが、幸せそうに戻ってきました。)

No comments:

Post a Comment