About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 3, 2020

(No. 635) Young Japanese Amberjack at Sakitaka-hana in Sanami on Roberts Lure (佐波の先高鼻にてワカナ、ロバーツのルアーで)






On my yesterday’s post I said I was hopeful that I would catch a rare peculiar fish someday with my favorite fishing style. Indeed, I was hopeful, but I did not expect it to happen so soon. This afternoon I fished alone at Sakitaka-hana in Sanami. When I was retrieving the Roberts Whistler fast on the surface, I saw a streak of light snatch it up. It was an amberjack! It was neither rare nor peculiar. It was just a young Japanese Amberjack, but, what a beautiful fish! At last I made it with my favorite style.
(昨日の投稿で私は書きました。いつの日か、お気に入りの釣りのスタイルで、風変わりな珍しい魚が釣れることを信じている、と。たしかに私は信じていましたが、まさかこんなに早く、それが起きるとは思っていませんでした。今日の午後、私は一人、佐波の先高鼻で釣っていました。水面上のロバーツ・ホイッスラーを高速で引いていた時、一筋の光がそれをひったくりました。青物です! 珍しくはなく、風変わりでもありません。ふつうのワカナ(若いブリ)です。しかし、なんて美しい魚なのでしょう! ついに私は、お気に入りのスタイルで釣ったのです。)

2 comments:

  1. おいしそうなワカナ!
    おめでとうございます。

    7/19 猿渡でお会いした者です

    ReplyDelete
  2. ありがとうございます。
    小型でしたが、感謝して美味しくいただきました。
    また、お会いしましょう!

    ReplyDelete