About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 30, 2019

(No. 517) No Fish at Ikesu in Etomo and at Kurauchi Bay (恵曇の生須と倉内湾にて釣果なし)



This late afternoon I wanted to fish at somewhere in Etomo Harbor, but most of the fishing spots in the harbor were too crowded. So I decided to try Ikesu, one of the most gorgeous and probably scariest fishing spots in the area. Unlike the fishing spots in Etomo Harbor, Ikesu was vacant. There was no waves but unexpectedly strong swells around the fishing spot. So I thought one of my lures would draw a strike from a Japanese sea bass under sarashi (white churning water), but nothing happened. Mildly frustrated, I drove to Kurauchi Bay after I left Ikesu. There was no response at Kurauchi Bay, either.
(今日の午後遅く、私は、恵曇港のどこかで釣りたいと考えていたのですが、恵曇港の釣り場は、どこもかしこも混み過ぎていたのでした。そこで私は、この地域で最も美しく、そして恐らく最も怖い釣り場の一つ、生須を試すことにしました。恵曇港の釣り場とは異なり、生須は無人でした。波はありませんでしたが、予期せぬ強いうねりがありました。ですので私は、サラシ(かき混ぜられた白い水)の下で、スズキのストライクがあるのではないかと考えたのです。しかし、何も起きませんでした。少々欲求不満に陥った私は、生須を離れると、倉内湾へ向かいました。倉内湾でも、反応はありませんでした。)

No comments:

Post a Comment