About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 15, 2019

(No. 511) Missed Yellowtail Amberjack around Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻近くでヒラマサを逃す)




According to the weather forecast, the waves were too high this morning for me to try my usual fishing spots, such as Saruwatari in Nonami or Maruiwa in Owashi. So I decided to explore a route to a fishing spot that I had not been to before. I chose Safuki-bana in Nonami. According to the very useful “Sanin Fishing Spot Guidebook,” it is one of the most exhausting fishing spots to reach in Nonami. The guidebook was correct. Getting to the fishing spot was not only exhausting but also dangerous, but I enjoyed a lot. Unfortunately, due to the strong swell, I could not reach Safuki-bana but got as close to it as possible. From a nearby safe rock, I was able to cast my lures. The Guppy Lure’s Jobo Junior (2.75 oz.), one of my favorite pencil poppers, drew a splashy strike, and the fish was hooked. First I thought it was a Japanese sea bass, but actually it was a medium-sized yellowtail amberjack. The vivid yellow flash in the water remained on my mind for a while after the fish came off just below my feet.
(天気予報によると、今朝は波が高くて、私がよく行く釣り場、例えば、野波の猿渡や大芦の丸岩で釣るのは難しそうでした。ですので私は、これまで行ったことのない釣り場への行き方を探ることにしました。選んだのは野波のサフキ鼻です。とても役に立つ『山陰の釣り場総覧』によると、サフキ鼻は、野波の磯の中でも屈指のしんどさを誇るのだそうです。それは正しい情報でした。釣り場へ行くのは、しんどいだけでなく危険でもありましたが、私は大いに楽しみました。あいにく、うねりが強すぎて、サフキ鼻に到達はできませんでしたが、可能なところまで近寄りました。近くの安全な岩からルアーを投げることができました。お気に入りのペンシル・ポッパーの一つ、グッピールアーのジョボ・ジュニア(2.75 oz)に水しぶきの上がるストライクがあり、魚がかかりました。最初はスズキかなと思いましたが、中型のヒラマサでした。すぐ足下でバレてしまった後も、しばらくの間、水面下での鮮やかな黄色い輝きが脳裏に残りました。)

No comments:

Post a Comment