About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 2, 2019

(No. 504) No Fish at Naka-bana in Nonami (野波の中鼻にて釣果なし)




As I reported yesterday, I finally solved the mystery of the evil woods and found the right path to Naka-bana in Nonami. This morning I tried Naka-bana although I suspected the swell was probably too strong to enjoy a comfortable fishing. From Naka-bana I saw Saruwatari, my favorite fishing spot in the area, constantly attacked by the strong swell. Naka-bana was less vulnerable to the swell, but still I had to be extremely careful. I stayed at Naka-bana for 2 hours and did my best, but nothing exciting happened to me this morning except when I had a nice chat with a friendly lure fisherman at the parking space along Cherry Road after I quit fishing.
(昨日報告した通り、ついに私はあの邪悪な林の謎を解明し、野波の中鼻に至る正しい道を見出しました。今朝は、おそらくうねりが強すぎて快適な釣りはできないだろうと思ってはいたものの、中鼻を試してみました。この地域で一番好きな釣り場である猿渡が、強いうねりの襲撃を常に受けているのが、中鼻から見えました。中鼻は、猿渡ほどは、うねりの攻撃に対し脆弱ではありませんでしたが、それでも私は極度に警戒する必要がありました。私は中鼻に2時間ほど滞在し、全力を尽くしましたが、今朝は何も刺激的なことは起きませんでした。納竿後、チェリーロード沿いの駐車スペースで、友好的なルアー釣り師と楽しい会話をした時を除いて。)

No comments:

Post a Comment