About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 10, 2019

(No. 509) No Fish at Naka-bana in Nonami (野波の中鼻にて釣果なし)




The weather forecast said that the height of waves would be 1.5 meters this morning. I decided to avoid Saruwatari in Nonami, considering the possibility that the waves would prevent me from jumping over the narrow channel to reach it. Instead, I went to Naka-bana, a nearby fishing spot which is almost next to Saruwatari but requires you to take the completely different route from the shared parking space. As I had done at Saruwatari yesterday, I kept casting my favorite lures from 7 a.m. to 9 a.m. I was out of luck again.
(天気予報によると、今朝の波の高さは1.5メートルになるとのことでした。私は、野波の猿渡へ行くのは控えることにしました。そこへ行くために飛び越す必要のある狭い水道を、波のせいで、飛び越せないのではないかと考えたのです。代わりに私は、猿渡のほとんど隣にありながら、共有の駐車スペースからは全く別の道を進んで行かねばならない最寄りの釣り場、中鼻へ行きました。昨日の猿渡と同様、午前7時から9時まで、私はお気に入りのルアーを投げ続けました。しかし、またもや運に見放されてしまいました。)

No comments:

Post a Comment