About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 23, 2019

(No. 514) No Fish at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて釣果なし)




There were already 5 and 1 cars at the parking spaces for Maruiwa in Owashi and Saruwatari in Nonami respectively when I arrived at the former about 6:15 a.m. and the latter about 6:25 a.m. I had no choice but to drive to Safuki-bana, one of the most exhausting fishing spots in Nonami. There was no car at the parking space for Safuki-bana. The sea was very calm this morning. It was probably too calm for my fishing. I kept casting my favorite lures for 3 hours from 7 a.m. to 10 a.m. Nothing exciting happened except when something big and white made a splash on the surface. Unfortunately it was too far, out of my casting distance.  
(大芦の丸岩、そして野波の猿渡へ行くための駐車スペースに、私はそれぞれ午前6時15分と6時25分頃に到着したのですが、既に、それぞれ5台と1台の車が駐められていました。私は、野波の磯の中でも屈指のしんどさを誇る釣り場の一つ、サフキ鼻へ行かざるを得ませんでした。サフキ鼻へ行くための駐車スペースには、車は駐められていませんでした。今朝の海はとても穏やかでした。おそらく私の釣りにとっては穏やか過ぎました。私は午前7時から10時まで、お気に入りのルアーを3時間、投げ続けました。大きくて白い何かが水面に飛沫をあげた時を除くと、刺激的なことは何も起きませんでした。それは遠すぎて、私のルアーが届く距離ではありませんでした。)

No comments:

Post a Comment