About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 17, 2023

(No. 1052) No Fish at Kurauchi Bay (倉内湾にて釣果なし)


February is probably one of the least productive months for my fishing. I guess the water temperature is simply too low for most predatory fish to chase my lures. Still I enjoy going fishing. Most fishermen I see these days are for squids, not for fish. So I often feel I am an exceptional fisherman more at this time of year.
(2月は、私の釣りにとって、最も釣果のない月の一つでしょう。思うに、ほとんどの捕食魚にとって、私のルアーを追いかけるには、水温が低すぎるのです。それでも、釣りに行くのは楽しいものです。最近見かける釣り人のほとんどは、魚ではなくイカを狙っています。ですので、この時期は特に、自分のことを例外的な釣り人だと思うことが多いです。)

No comments:

Post a Comment