About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 19, 2023

(No. 1053) How to Attach Trigger to Clamp for Newell Reel (ニューウェル・リールのクランプにトリガーを付ける)











I have loved Newell conventional reels since I obtained them last year. It’s a shame that the late Mr. Newell’s company doesn’t exist anymore, but his reels are still loved by avid fishermen. Many decades ago, when his reels were still in production, the package of Newell reels said, “America’s most advanced for salt-water fishing.” I feel it remains true even today. I actually sold my Shimano Scorpion MD (a very modern reel) in order to get a used Newell G332-F (at least 30 years old), and I feel the latter is superior from my peculiar perspective. I use my Newell reels to cast lures. So I attached a trigger to its clamp. How to do it is illustrated in the above photos. Materials needed are as follows; Aluminum push pin, plastic tape, stainless steel wire, thread for rod building, and two-part epoxy adhesive.
(昨年入手して以来、私はニューウェルの両軸リールを愛用しています。故ニューウェル氏の会社がもう存在していないのは残念ですが、彼のリールは今でも熱心な釣り人に愛されています。何十年も前、彼のリールがまだ生産されていた頃、ニューウェル・リールのパッケージには「海釣り用リールとしてはアメリカで最も先進的」と書かれていました。私は、今でもその通りだと感じるのです。私は実際、シマノのスコーピオンMD(とても現代的なリール)を売って、中古のニューウェルG332-F(少なくとも30年前のリール)を入手したのですが、私の特異な視点では、後者の方が優れていると感じます。私はニューウェルのリールを、ルアーのキャスティング用に使っています。そこで、そのクランプにトリガーを取り付けてみました。やり方は、上の写真にある通りです。必要な材料は以下の通りです。アルミ製の押しピン、ビニールテープ、ステンレスのワイヤー、ロッド製作用スレッド、そして2液性エポキシ接着剤。)

No comments:

Post a Comment