About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 2, 2022

(No. 1000) Right/Left Switch Retrieve Method with Baitcasting Reel (左右切り替えリトリーブ釣法、ベイトリールにて)




This is the 1000th post! This is actually the 1005th because there were 5 unnumbered posts, but I would like to celebrate this milestone anyway. So I created a video at Saruwatari in Nonami this morning. As you might know, I am an ambidextrous fisherman. I am not ambidextrous by nature, but I taught myself to be able to cast a lure with my left hand too (No. 850). Since I became able to cast with both hands, I have used a “double-handled” spinning reel, a reel with one handle on each side of it (No. 244). I have also wanted to use “double-handled” conventional or baitcasting reels as I explained on No. 700, but it’s impossible to attach two handles to one baitcasting reel. So I came up with another idea, which is to turn my baitcasting reel upside down (No. 722). The video I created shows how I do it. Enjoy!
(これが1000番目の投稿になります。通し番号の付いていない投稿が過去に5つあったので、実際には1005番目の投稿なのですが、ともかく私はこの節目を祝いたいのです。ということで今朝、野波の猿渡で動画を作りました。ご存知の方もいらっしゃるでしょうが、私は両利きの釣り師です。生まれつき両利きだったわけではなく、左手でもルアーを投げられるよう練習したのです(No. 850)。両手で投げられるようになってからは「ダブルハンドル化」されたスピニングリール、つまり左右に一つずつハンドルの付いたリールを使ってきました(No. 244)。私は、両軸リールやベイトリールもまた「ダブルハンドル化」したかったのですが、No. 700でご説明した通り、2つのハンドルを1台のベイトリールに取り付けることは不可能なのです。そこで私は、ベイトリールを逆さまにする方法を思いついたのでした(No. 722)。動画をご覧になれば、私がどんなふうにそれをやっているかが分かります。お楽しみください!)

No comments:

Post a Comment