About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 30, 2022

(No. 1011) No Fish around Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻周辺にて釣果なし)





I arrived at the parking space for Saruwatari in Nonami about 6:30 a.m. There was a car already left there. Saruwatari had been already taken. My option for this morning was narrowed down to either giving up fishing and going home or going to Safuki-bana because not only Saruwatari but also other fishing spots had been already taken. I decided to try Safuki-bana. Fortunately, there was no car at the parking space for Safuki-bana, but it was almost certain that I would not be able to reach the fishing spot due to the swells. Anyway, after praying to the small jizo (a stone statue in the form of a Buddhist monk) by the parking space for my safe return, I started walking down the path toward Safuki-bana. As I had expected, the swells prevented me from going over the last cliff to reach Safuki-bana. So I started throwing my lures from one of nearby rocks. I kept throwing my lures from 7:00 a.m. to 9:30 a.m., but neither a Japanese sea bass nor a yellowtail amberjack responded to my lures.
(午前6時半頃、野波の猿渡の駐車場に着くと、すでに一台の車が残されていました。猿渡には既に先客がいるのです。猿渡だけでなく、他の釣り場もまた既に埋まっていたので、今朝の選択肢は、釣りを諦めて家に帰るか、あるいはサフキ鼻に行くかに絞られました。私はサフキ鼻を試すことにしました。幸い、サフキ鼻の駐車場には車がなかったものの、うねりが強すぎて釣り場にたどり着けないことは、ほぼ確実でした。でもともかく、駐車場の脇にある小さなお地蔵さんに無事の帰還を祈ってから、私はサフキ鼻に向かう道を歩き始めました。予想通り、うねりがあって最後の崖を越えられず、サフキ鼻にはたどり着けませんでした。そこで、近くの岩からルアーを投げ始めました。午前7時から9時半まで投げ続けましたが、スズキもヒラマサも反応しませんでした。)

No comments:

Post a Comment