About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 21, 2021

(No. 722) Another New Reeling Method I am Acquiring (またもや新しい巻き方を習得中)


In the past I invented the revolutionary “X-Reeling Method” (No. 603). Currently I am trying to acquire another new reeling method. As I mentioned on one of my recent posts (No. 700), I am an ambidextrous fisherman, but it is essentially impossible to get my dream reel, which is a “double-handled” conventional reel. Several days ago an alternative idea occurred to me. “How about turning my conventional reel upside down?” So I tried it. I attached my PENN 320 GTi reel to a rod and turned it upside down. Tada! I became able to turn the handle with my left hand! I am not sure if this method is as revolutionary as the “X-Reeling Method” because I know there used to be a type of conventional reels that should be attached to the bottom of the rod, not to the top. First I felt very awkward because the direction of the handle turning is the reverse, but now I am getting accustomed to it. I believe there are some advantages in this method. First of all, when my right arm gets tired from turning the handle, I can switch the arm to the other. In addition, it opens up a new possibility that I could use my PENN 320 GTi reel with any spinning rods.
(過去に私は、革命的な「X巻きメソッド」を発明しました(No. 603)。私は今、またもや新しい巻き方を習得しようとしています。最近の投稿(No. 700)で触れたように、私は両利きの釣り師なのですが、夢のリール、つまり「ダブルハンドル化」された両軸リールを手にするのは実質、不可能です。数日前、代替のアイデアが浮かんだのでした。「両軸リールをさかさまにしてはどうだろうか?」。さっそくやってみました。PENN 320 GTiリールをロッドに取り付け、ひっくり返してみたのです。するとどうでしょう! 左手でリールが巻けるようになったではありませんか! このメソッドが「X巻きメソッド」と同様に革命的なものであるのかどうかは分かりません。なぜなら過去に、ロッドの上ではなく下に取り付ける両軸リールが存在していたことを知っているからです。最初、私は非常にぎこちなく感じました。なぜなら、ハンドルが回転する方向が逆になるからです。しかし今は、だんだん慣れてきました。このメソッドにはいくつか利点があると思います。まず何よりも、ハンドルを巻いていて右手が疲れたら、左手に変えることができます。さらには、PENN 320 GTiを、どんなスピニング用ロッドでも使える可能性が生じたのです。)

No comments:

Post a Comment