About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 26, 2022

(No. 1009) Consoled by Rainbow at Kurauchi Bay (倉内湾にて虹に慰められる)

The weather forecast said that the waves would reach as high as 2 meters this morning. So going to Saruwatari or Safuki-bana in Nonami for the yellowtail amberjack was not an option. It would be too dangerous. Instead of trying to catch the yellowtail amberjack, I decided to catch a Japanese sea bass at Kurauchi Bay. However, as soon as I saw the view of the ocean beyond the bay, I regretted my decision. The sea was not rough. I said to myself, “I wasted one precious October morning. I should have gone to Saruwatari.” It was too late to do so. I started throwing my lures with the lingering regret. The deity of fishing might have felt pity for me. A big and beautiful rainbow appeared as if it had tried to console me.
(天気予報によると、今朝は波が2メートルに達するとのことでした。野波の猿渡やサフキ鼻に行ってヒラマサを狙うという選択肢は消えました。危険過ぎるのです。私は、倉内湾でスズキを釣ることにしました。ところが、湾の向こうの海の状況が見えるやいなや、私は自分の決断を後悔することになりました。海は荒れていないのです。「10月の貴重な朝を無駄にしたな。猿渡に行けばよかった」と私は思いました。しかし、もう遅いのです。私は、残念な気持ちを抱えながら、ルアーを投げ始めました。釣りの神様がそんな私に同情してくれたのかもしれません。大きく美しい虹が現れ、それはまるで私を慰めてくれるかのようだったのです。)

No comments:

Post a Comment