About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 31, 2022

(No. 1012) Missed Amberjacks at Saruwatari n Nonami (野波の猿渡にて青物を逃がす)








Only after I jumped over the narrow channel and reached Saruwatari did I realize the swells around the fishing spot were stronger than I had noticed. I reminded myself that I had to pay attention to the swells and if I sensed it would be further stronger I had to quit immediately and leave Saruwatari. I started throwing my lures about 7 a.m., and nothing happened until 7:45. When I started to think whether I should call it a day or not, a white streak ran sharply in the wake of my Super Strike Little Neck Popper. It happened twice in quick succession, but the fish didn’t touch the lure. It must have been an amberjack although I was not sure whether it was a yellowtail, Japanese, or greater amberjack. Then, until I finally called it a day at 9 a.m., there were two strikes, the first one on Gator Casting Spoon and the second one on Roberts Ranger. In both cases, the fish were hooked but somehow (or, as usual) they came off. Anyway, amberjacks had finally come to Saruwatari.
(狭い水路を飛び越え、猿渡に到着して初めて、釣り場周辺のうねりが思ったより強いことに気づきました。うねりに注意し、さらに強くなりそうだと感じたら、すぐに納竿して猿渡を後にしなければならないと、肝に銘じました。午前7時頃からルアーを投げ始めたのですが、7時45分まで何も起きませんでした。「今日はもう終わりにしようかな」と思い始めたとき、スーパーストライク・リトルネックポッパーが通った跡に、白い筋が鋭く走りました。それは間髪を入れず2回連続して起きましたが、魚はルアーには接触していないのでした。青物なのですが、ヒラマサなのか、ブリなのか、カンパチなのかは分かりません。そして、午前9時に納竿するまでの間に、まずはゲーター・キャスティング・スプーンに、続いてロバーツのレンジャーに、計2回のストライクがありました。どちらも魚はかかったものの、どういうわけか(あるいは、例によって)バレました。いずれにせよ、ついに青物が猿渡にやってきたのです。)

No comments:

Post a Comment