About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 9, 2022

(No. 1002) Missed Unidentified Fish at Sakitaka-hana in Sanami (佐波の先高鼻にて未確認の魚を逃す)




When I arrived at the parking space for Saruwatari in Nonami about 6:30 a.m., there was a car already parked there, so I turned back toward Sanami Harbor. I wasn’t disappointed. Actually I felt the opposite. As some of you already know, I don’t like to keep a good fishing spot all to myself. I want to share the blessing of nature with as many people as possible. So I felt happy on my way to Sanami Harbor. First I tried at Taka-hana and then Sakitaka-hana, both of which are beyond the harbor. When I was retrieving the Roberts Ranger from the tip of Sakitaka-hana, a fish struck it. The fish ran a bit and came off moments later. The pull was weak, so I decided it was probably a small fish.
(朝6時半頃、野波の猿渡の駐車スペースに到着すると、そこには既に車が駐められていたので、佐波港の方に引き返しました。がっかりはしませんでした。実は、その逆の気持ちだったのです。ご存知の方もいらっしゃると思いますが、私は、良い釣り場を独り占めするのが好きではありません。自然の恵みはなるべく多くの人と分かち合いたいのです。ですので、佐波港に向かいながら、私は幸せな気分でした。まずは高鼻、そして先高鼻を試しました。どちらも港の向こうにある釣り場です。先高鼻の先端でロバーツのレンジャーを引いていると、魚がヒットしました。魚は少し走りましたが、しばらくしてバレました。引きが弱かったので、小魚だろうと判断しました。)

No comments:

Post a Comment