About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 12, 2022

(No. 991) No Fish at Maruiwa in Owashi (大芦の丸岩にて釣果なし)




In order not to hurt baby mahi-mahis any more, I used only as big lures as possible for today’s fishing at Maruiwa. Some small fish seemed to chase baitfish on the surface. They were probably baby mahi-mahis. I was happy that my big plugs were too big to catch those babies. I was waiting for a big adult to attack my lures.
(赤ちゃんシイラをこれ以上傷つけたくはなかったので、今日の丸岩の釣りでは、なるべく大きいルアーを使いました。水面では、小型の魚がベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)を追いかけているようです。おそらく赤ちゃんシイラでしょう。私が使うプラグは赤ちゃんシイラを釣るには大きすぎるので、私は満足していました。大きな成魚がルアーを襲うのを、私は待ち続けました。)

No comments:

Post a Comment