About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 25, 2022

(No. 996) Panoramic Photos at Takashima in Okidomari, at Sezaki Harbor, and at Lake Nakaumi (沖泊の高島、瀬崎港、そして中海にてパノラマ写真)





This morning I went to Okidomari first in order to take pictures of Takashima, one of fishing spots that I am afraid I might not be able to reach for good. There was a pair of fishermen that was about to go to Takashima. I saw them walking on the scary path at apparent ease and getting down to the tip of fishing spot. I got so impressed with them that I felt I wanted to try again sometime. Next, I drove to Tako Harbor and then to Sezaki Harbor, which I don’t think I had been to before. I saw one of the anglers catch a big squid at Sezaki Harbor, but nothing happened to me. Then I drove over the summit of Shimane Peninsula and got to Lake Nakaumi. Nothing happened there, either.
(今朝はまず沖泊に行き、高島の写真を撮りました。高島は、私が永久にたどり着けないかもしれないと恐れる釣り場の一つなのです。高島に行こうとしている二人組みの釣り人がいました。彼らが、恐ろしい小道をどうやら悠々と歩いていき、釣り場の先端に到達するのを目撃しました。私はその姿に感動し、自分もまたいつか挑戦してみたいと思いました。次に、多古港に行き、続いて、それまで一度も行ったことのない瀬崎港に車を走らせました。瀬崎港では釣り人の一人が大きなイカを釣るのを目撃しましたが、私には何も起きませんでした。その後、島根半島の山頂を越えて中海に出ました。そこでも何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment