About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 13, 2022

(No. 992) No Fish at Kurauchi Bay and at Maruiwa in Owashi (倉内湾と大芦の丸岩にて釣果なし)



The heat wave seemed to have come back yesterday. It got so hot that I wanted to swim at somewhere safe, so I went to Kurauchi Bay yesterday afternoon. Because there were a few squid fishermen there, I pretended I came there primarily to fish. Shortly afterward I started to swim along the shore without interfering with their fishing. How refreshing it was! No one caught any fish or squid. This morning I went to Maruiwa again for a big mahi-mahi. There was no baitfish around, and nothing happened to my lures.
(昨日からまた猛暑が戻ってきたようです。あまりに暑いので、どこか安全な場所で泳ぎたいと思った私は、昨日の午後は、倉内湾に行きました。そこにはイカ釣り師が数人いたので、私は何よりも釣りをするために来たふりをしました。ほどなくして、彼らの釣りの邪魔にならないよう、岸辺を泳ぎ始めました。なんと爽快だったことでしょう! 誰にも、魚もイカも釣れませんでした。今朝は、大きなシイラを釣りに再び丸岩に行きました。ベイトフィッシュがいないようで、私のルアーには何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment