About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 14, 2022

(No. 993) My First Newell Reel at Kurauchi Bay (倉内湾にて初めてのNewellリール)



Recently I obtained one of Newell reels, the G447-F. Although Newell reels have been out of production for a long time, I have heard that some people still use them and prefer them to PENN reels. I had neither seen nor used any Newell reels, so I got excited this morning when I was getting down to Kurauchi Bay with my G447-F. My past experience in using the PENN Jigmaster 500, one of conventional reels that has no brake mechanism other than a mechanical cast control, helped me to throw a lure with my Newell reel. I felt the Newell much lighter than the PENN’s equivalent, Jigmaster 505HS. It seems to be better suited for casting than the Jigmaster 505HS is. That's what I like about it.
(先日、Newellのリール、 G447-Fを入手しました。製造中止になって久しいNewellリールですが、今でも愛用している人がいて、PENNのリールよりも好まれているという話を聞きます。私はNewellのリールを見たことも使ったこともなかったので、今朝、 G447-Fを持って倉内湾に降りていく時はワクワクしていました。PENNのジグマスター500という、メカニカル・キャスト・コントロール以外のブレーキ機構を持たない両軸リールを使っていた経験が生き、Newellのリールでルアーを投げるのに役立ちました。PENNの同等機種、ジグマスター505HSと比べると、かなり軽く感じました。私のNewellリールは、ジグマスター505HSよりもキャスティングに適しているように思います。そこがいいです。)

No comments:

Post a Comment