About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 23, 2022

(No. 995) No Fish at Rocky Beach next to Takashima in Okidomari (沖泊の高島の横の岩だらけの浜にて釣果なし)





This morning I intended to go to Saruwatari or Safuki-bana in Nonami, but, when I was driving on Cherry Road, somehow I changed my mind. I didn’t stop for either spots but kept driving without knowing where to go. Then I reached Okidomari. I remembered I had once tried unsuccessfully to get to Takashima, one of fishing spots there. It was more than 6 years ago, and the path to the fishing spot was so scary that I had to turn back halfway (No. 135). This morning I failed again. The path leading to Takashima is still too high and too scary for me. Instead, I peacefully waked down to the rocky beach on the west of Takashima.
(今朝は野波の猿渡かサフキ鼻に行くつもりだったのですが、チェリーロードを走っていたら、なぜか気が変わりました。どちらにも止まることなく、行き先も分からないまま、走り続けました。そして、沖泊にたどり着いたのです。以前、そこの釣り場の一つ、高島に行こうとして失敗したことを思い出しました。もう6年以上も前のことなのですが、その時は、釣り場に行くための小道があまりにも怖くて途中で引き返したのです(No. 135)。今朝も失敗しました。高島に続く小道はやはり高くて、怖すぎます。代わりに高島の西にある岩場に、心穏やかに降りていきました。)

No comments:

Post a Comment