About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 5, 2022

(No. 948) No Fish at beyond Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻を越えたところにて釣果なし)






I saw a snake and then a rabbit-like small mammal running away when I was driving on Cherry Road to Saruwatari in Nonami this morning. I had planned to go to Saruwatari, but I found it was taken. So I went to Safuki-bana. The sea was very calm around it. It was so calm that I was able to go to a spot beyond the “Safuki-bana" described in the “Sanin Fishing Spot Guidebook.” Seeing the snake and the rabbit earlier made me feel I would come across the third animal, which could be fish, but nothing happened.
(今朝、野波の猿渡に行くためにチェリーロードを走っていると、蛇と、その後、ウサギのような小型哺乳類が、逃げていくのが見えました。私は猿渡に行くつもりでしたが、そこは既に取られていました。そこで、サフキ鼻に行きました。サフキ鼻の周囲はとても穏やかでした。とても穏やかだったので、『山陰の釣り場総覧』の中で説明されている“サフキ鼻”の先まで行くことができるほどでした。蛇とウサギを目撃していたので、3つ目の生き物(魚かもしれない)に出くわすような気がしましたが、何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment