About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 12, 2022

(No. 951) No Fish at Taka-hana and Sakitaka-hana in Sanami (佐波の高鼻と先高鼻にて釣果なし)





All fishing spots along the rocky shore beyond Sanami Harbor were occupied or even overcrowded except for two farthermost spots, Taka-hana and Sakitaka-hana. I had no idea why they didn’t want to go to either one of them, which looked more productive when you wanted to catch a big fish. Anyway, I kept Taka-hana and Sakitaka-hana all to myself this morning. The sea was moderately choppy, but no baitfish were in sight. Naturally, I didn’t catch any predatory fish.
(佐波港から先の磯の釣り場は全て、いちばん奥の高鼻と先高鼻を除けば、どこも埋まっているか、あるいは混雑すらしている状態でした。なぜ誰も、高鼻か先高鼻に行こうとしないのか、理解できませんでした。もしも大物を釣りたいのなら、どちらかに行きたくなるはずなのです。ともかく今朝、私は高鼻と先高鼻を独り占めしたのでした。海は、ほどよく波立っていましたが、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)は、見えません。当然、肉食魚も釣れませんでした。)

No comments:

Post a Comment