About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 4, 2022

(No. 947) Cutting Weeds for Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻のための草刈り)






Because the Japanese sea bass in Lake Shinji had been unresponsive to my lures, I went to Safuki-bana in Nonami this morning. As soon as I started climbing down the trail leading to Safuki-bana, I realized that I might not be able to do fishing this morning. Three weeks had passed since I last visited Safuki-bana on May 15, and the weeds and plants along the trail were so rampant during the period that some sections of the trail were covered with them. I had to cut them and maintain the trail. It took me almost two hours to complete the mission, and I became so tired that I couldn’t start fishing. Although I didn’t do fishing, I came across a fish. I found a completely dried carcass of a black scraper among the weeds. It might have escaped while the fisherman was taking a break in the woods. Poor fish.
(宍道湖のスズキがルアーに反応しないので、今朝は野波のサフキ鼻に行きました。サフキ鼻に続く小道を下り始めた途端、今朝は釣りができないかもしれないと気づきました。前回5月15日にサフキ鼻を訪れてから3週間が経過しており、その間に、小道沿いの雑草や植物が猛威を振るい、小道の一部を覆ってしまっていたのです。それらを刈り取って、小道を整備する必要がありました。その任務を完了するのに2時間近くかかってしまい、私はとても疲れたので、もう釣りはできませんでした。釣りはしなかったのですが、魚との出会いはありました。雑草の中に、完全に乾いたウマヅラハギの死骸があったのです。釣り人が林の中で休憩しているときに、逃げ出したのでしょうか。かわいそうな魚です。)

No comments:

Post a Comment