About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 19, 2022

(No. 954) “Clean Matsue” and Evil Invitation at Shore of Lake Shinji (「クリーン松江」と宍道湖岸の邪悪な勧誘)




Today is the semiannual “Clean Matsue” day. The citizens are encouraged to clean up the litter and cut weeds on this day. For me, almost everyday is “Clean Matsue” day. As I explained in one of my earlier posts (No. 750), I pick up the litter along the shore of Lake Shinji and the rocky shore of the Sea of Japan for my own selfish reason. One of the photos above shows what I picked up at Lake Shinji this morning. There were two boxes of cigarettes, and one of them was not empty. Several unsmoked cigarettes were intact inside the box, and I wondered why. Surprisingly it had happened before. If my memory works fine, it had happened four or five times since I started picking up the litter along the shore of the lake several years ago. I used to be a smoker but quit it more than 20 years ago. Is something evil trying to drag me back into the bad habit again?
  (今日は、半年に一度の「クリーン松江」の日です。この日は、市民がゴミを片付けたり、雑草を刈ったりすることが奨励されています。私にとっては、ほぼ毎日が 「クリーン松江」です。以前の記事(No. 750)で説明したように、私が宍道湖岸や日本海の磯のゴミを拾うのは、利己的な理由によるものです。上の写真の1つは、今朝、宍道湖で拾ったものです。タバコの箱が2つあり、そのうちの1つは空っぽではありませんでした。箱の中には吸われていないタバコが何本かそのまま入っていて、私は、なぜだろうと思いました。驚くべきことに、以前にも同じことがあったのです。記憶が確かなら、数年前に湖岸のゴミ拾いを始めて以来、4〜5回、同じことがありました。私はかつて喫煙者でしたが、20年以上前にタバコをやめました。何か邪悪なものが、私を再び、悪しき習慣に引きずり込もうとしているのでしょうか?)

No comments:

Post a Comment