About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 16, 2022

(No. 941) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




It was about 6 a.m. There was a boil. It was just in front of me. The boil was the first thing that came into my view when I completed the rigging of my fishing tackle and took a look at the sea before today’s first cast from Saruwatari in Nonami. A school of baitfish was making splashes on the surface. If you hadn't been a seasoned veteran like me, you would've been so excited with the boil, but I knew a noisy boil couldn't necessarily result in a good catch. I knew it too well. After taking a deep breath, I threw one of my lures toward the boil. The lure flew over the boil and landed on the water beyond it. I couldn't keep my anticipation and excitement from reaching all-time high. Then, the lure swam back to me, making splashes and trying to entice the fish. Nothing happened. I repeated the whole process again. Nothing happened. I repeated the whole process again. Nothing happened. Nothing happened until I quit at 7 a.m.
(午前6時頃のことです。ナブラが立っていました。私の目の前でした。釣具の支度を終え、野波の猿渡から本日の第一投を行う前に海を見てみると、私の視界にまっさきに飛び込んできたのが、そのナブラでした。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の群れが水面で水しぶきを上げているのです。私のような経験豊富なベテランでなければ、そのナブラに大興奮したことでしょうが、騒々しいナブラが必ずしも好釣果につながるとは限らないことを私は知っていました。知り過ぎていました。私は深呼吸をしてから、ナブラに向かってルアーを投げました。ルアーはナブラの上を飛び、その先の水面に着水しました。期待と興奮が最高度に達するのを止めることはできませんでした。ルアーは、水しぶきを上げて魚を誘惑しようとしながら、泳いで戻ってきました。何も起きませんでした。もう一度、同じことを繰り返しました。何も起きませんでした。また同じことを繰り返しました。何も起きませんでした。午前7時に納竿するまで、何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment