About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 6, 2022

(No. 936) Consecutively No Fish at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて引き続き釣果なし)



Unlike yesterday, the parking space for Saruwatari in Nonami was empty when I arrived about 6 a.m. I was about to park my car there but changed my mind at the last moment and decided to keep driving to Safuki-bana. I realized that I liked Safuki-bana much more than I was aware. Yesterday I had added another improvement to the trail in the woods. There was a black rope along the trail, and it was not very visible. So I had attached some pieces of yellow tape and red ribbons to the rope. As for fishing, nothing exciting happened except when I saw two splashes on the surface. They were far beyond the reach of my lures. Some fast-swimming predators might have chased baitfish.
(野波の猿渡に行くための駐車スペースに午前6時頃に到着してみると、昨日と違い、駐車されている車はありませんでした。私はそこに車を停めかけたのですが、土壇場になって気が変わり、サフキ鼻まで走り続けることにしました。自分が意識している以上にサフキ鼻が好きになっていることに気づきました。昨日、林の中の小道に、もうひとつ改良を加えていたのです。小道沿いに一本、黒いロープが張ってあるのですが、あまり目立たちません。そこで、黄色いテープと赤いリボンをロープに付けたのでした。釣りの方はというと、刺激的なことは何も起きませんでした。水面に2つの水しぶきが上がった時を除けば。その水しぶきが上がったのは、私のルアーが届く範囲のはるか彼方でした。泳ぎの速い肉食魚がベイトフィッシュ(餌となる小魚)を追っていたのかもしれません。)

No comments:

Post a Comment