About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 27, 2022

(No. 945) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




This morning I brought my new fiberglass rod, a Goture 8.6’ Catfish Rod, to Saruwatari in Nonami for the first time. As soon as I made my first cast with the rod, I felt invincible. To be precise, the rod felt invincible. It felt powerful enough for hooking and lifting any large yellowtail amberjacks. "Come try my new orange rod! You cannot break it!” I proudly declared war on the fish that must have been in the sea. One hour later, I was begging the invisible fish. “Please. Why don’t you try it? What can I do to get you to try it?”
(今朝、新しいグラスロッド、ゴチュールの8.6フィート・ナマズ用を初めて野波の猿渡に持ち込みました。このロッドで最初のキャストをした瞬間、私は無敵だと感じました。正確には、このロッドは無敵だと感じました。どんなに大型のヒラマサであってもフッキングさせて釣り上げることができるパワーを感じたのです。「さあ、俺の新しいオレンジ竿を試してみやがれ! お前に折られたりなんかしねぇぜ!」私は、海中にいるはずの魚に向かって堂々と宣戦布告したのです。1時間後、私は見えない魚に懇願していました。「お願いです。どうして試してくれないのですか? 君に試してもらうために、ぼくは何をしたらいいのですか?」)

No comments:

Post a Comment