About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 5, 2022

(No. 935) No Fish at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて釣果なし)




I wanted to go to Saruwatari this morning, but there was a car left at the parking space when I arrived around 6:30 a.m. Saruwatari had been already taken. So I passed the parking space and headed for Safuki-bana, which I would find vacant. I got glad to know Safuki-bana was vacant, but at the same time I got a bit disappointed. As I reported the other day, I created the new route in the woods to Safuki-bana, and I wanted someone to take advantage of it. I started throwing my lures about 7:30 a.m. Shortly afterward one wonderful idea that had nothing to do with fishing occurred to me, and I felt I needed to send an e-mail about it. How eccentric it was to write a formal business e-mail standing at Safuki-bana, one of the most exhausting fishing spots in Nonami!
(今朝は猿渡に行きたかったのですが、午前6時半頃にその駐車スペースに到着してみると、1台の車が残されていたのでした。猿渡には既に先客がいるのです。そこで私は駐車場を通り過ぎて、サフキ鼻に向かいました。サフキ鼻は無人でした。無人だったので嬉しい反面、少々、残念な気持ちにもなりました。先日ご報告した通り、サフキ鼻に行く林の中に新しいルートを作った私は、どなたかにそれを使ってほしいと思っていたからです。午前7時半頃にルアーを投げ始めました。そしてすぐに、釣りには関係のないある素晴らしいアイデアが浮かび、私はメールを送る必要があると感じました。野波の中でも屈指のしんどさを誇る釣り場、サフキ鼻に立ちながら、正式なビジネス関連のメールを書くとは、なんて奇妙なのでしょう!)

No comments:

Post a Comment