About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 29, 2020

(No. 699) No Fish but Korean Cooler at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて釣果なしも韓国製クーラーボックス)




According to the weather forecast, a cold wave was approaching, and it would start snowing tomorrow. So today’s fishing trip would most likely be my last one in 2020. For the glorious final stage of my 2020 fishing, I chose Safuki-bana. It is one of the most exhausting fishing spots to reach in Nonami, as the very useful “Sanin Fishing Spot Guidebook” says. In my opinion, reaching Safuki-bana is not only exhausting but also treacherous because you have to overcome many big rocks and gaps. Going to and coming back from Safuki-bana feels rewarding itself. And that’s exactly how I felt this morning. No fish responded to my lures, but I felt satisfied when I safely came back from Safuki-bana to my car without any injuries. On my way back to my car, I found a cooler with Korean descriptions on it washed ashore. It seemed still usable. I doubted whether I would need it, but I took it because it would have remained there as a big chunk of plastic waste if I had not taken it. Anyway, this is probably my last post in 2020. Thank you for reading my blog. Happy Holidays and Happy New Year.
(天気予報によると、寒波が近づきつつあり、明日から雪が降るそうです。ですので、今日の釣行が、2020年最後のものとなりそうです。私は、2020年の釣りを締めくくる栄えある舞台として、サフキ鼻を選びました。とても役に立つ『山陰の釣り場総覧』に書かれている通り、サフキ鼻は、野波の磯の中でも屈指のしんどさを誇る釣り場です。私の考えでは、サフキ鼻に行くのは、しんどいだけでなく、危険でもあります。なぜなら、たくさんの大岩と隙間を乗り越えねばならないからです。サフキ鼻へ行って戻ってくることそれ自体にやり甲斐があります。そしてそれこそまさに、今朝の私の気分でした。魚がルアーに反応することはありませんでしたが、怪我することなくサフキ鼻から車に戻ってこられただけで、私は満足していました。車に戻る途中、韓国語の記述があるクーラーボックスが漂着しているのを見つけました。まだ使えるようです。自分に必要なものとは思えませんでしたが、持ち帰ることにしました。なぜなら、私が持ち帰らなければ、巨大なプラスチックごみとして、そこに残ることになるからです。ともかく、これが2020年最後の投稿となるでしょう。ブログを読んでくださって、ありがとうございます。どうぞ良いお年をお迎えください。)

No comments:

Post a Comment