About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 10, 2020

(No. 690) 2nd Chance Tackle’s Wonderful Videos & Missed Fish at Safuki-bana in Nonami (セカンド・チャンス・タックルの素晴らしいビデオ & 野波のサフキ鼻にて魚を逃す)




Unlike the last two opportunities, the sea around Safuki-bana was very calm this morning. While throwing my favorite lures toward the ocean, I felt much safer because basically I didn’t have to pay attention to dangerous waves and swells. This calmness might have affected something in the water. Only smaller predatory fish seemed active this morning. Until I left the fishing spot about 10 a.m., small-scale boils kept appearing on the surface and then disappearing a few minutes later. A total of two small- or medium-sized amberjacks hit my Roberts Whistler when such a boil was on the surface. Both fish came off shortly, probably because the single hook of the lure was barbless and, more importantly, too large for those fish. Then, I came home and, to my surprise, I found…
(これまでの2回と異なり、今朝、サフキ鼻周辺の海はとても穏やかでした。私は、大いに安心して、お気に入りのルアーを大海めがけて投げました。つまり、危険な波やうねりに注意する必要がなかったのです。この穏やかさが、海の中の何かに影響したのかもしれません。今朝は、より小型の肉食魚だけが高活性だったようです。午前10時頃に釣り場を離れるまでの間、小規模なナブラが水面に現れては、2〜3分後には消えていくのでした。そうしたナブラが立った時に、小型の、あるいは中型の青物が、計2尾、ロバーツ・ホイッスラーにヒットしました。どちらの魚も簡単にばれてしまいました。おそらく、ルアーに付いているシングルフックがバーブレス(カエシがつぶしてある)である上、さらに重要なことには、それらの魚には大き過ぎたからではないかと思います。そして、家に帰った私が、驚きとともに発見したのは…)
I found Dennis at 2nd Chance Tackle talking about me! Before explaining why he was doing so, I would like to recommend you to check out 2nd Chance Tackle’s YouTube videos. If you love tinkering with fishing reels, especially PENN conventional reels, you will love them. Dennis has shown us how to take apart and service those old reels. Even if you are not very interested in PENN reels, you are likely to love his videos. Because his soft-spoken demeanor itself is very soothing.
(私が発見したのは、私のことを話している2ndチャンス・タックルのデニスさんでした! なぜ彼がそうしているのか説明する前に、皆さんに、2ndチャンス・タックルのYouTubeビデオをお勧めしたいと思います。もしもリールいじりがお好きなのでしたら、とりわけPENNの両軸リールがお好きなのでしたら、デニスさんのビデオが好きになると思います。デニスさんは、そうしたリールの分解とメンテのやり方を教えてくれているのです。PENNリールに特に関心がない方でも、彼のビデオを好きになる可能性は高いでしょう。なぜなら、デニスさんのソフトな語り口と物腰そのものが、とても心を穏やかにしてくれるからです。)
So here is why he was talking about me. I used to own a PENN 545GS reel and always felt it a bit too large for me. So I sent it to Dennis as a gift from a fan of his videos. I knew he loves the GS series. It was about three months ago (due to the COVID-19, only sea mail was available then). I was glad to know that he had successfully received it. He created a new video on the reel, and he even mentioned my name. What an honor! Thank you, Dennis!
(さて、なぜ彼は私のことを話しているのでしょう? 私はかつてPENNの545GSリールを所有していましたが、ちょっと自分には大き過ぎるなと思っていました。そこで私は、彼のビデオのファンとして、リールをデニスさんに贈呈したのです。デニスさんがGSシリーズを好きなことは知っていました。それが約3カ月前のことです(当時、コロナのせいで船便しか使えませんでした)。デニスさんが無事にリールを受け取ることができて私は安堵しました。彼はこのリールについて新しいビデオを作り、私の名前にまで言及してくれたのです。なんて名誉なことでしょう! ありがとう、デニスさん!)

5 comments:

  1. 私も土曜日初めてサフキ鼻に海岸沿いの岩を歩き行ってきました。
    と、言っても先端には簡単には行け無さそうで、すぐ手前の磯で1時間近くやりましたが、スズキの反応があったくらいでした。
    横風も強く、次回に期待!ということで早々に釣り座を後にしました。
    しかし、あの先端にはどうやって行くのか・・・1.5m下にジャンプすれば行けますが、帰りが・・・・。

    ReplyDelete
    Replies
    1. こんにちは。コメントありがとうございます。 ジャンプはいけません。。。怪我するかもしれませんからね。。。 ジャンプしなくても、いったん後ろに退く形で着実に先端に行けるルートがありますので、無理はしないでくださいね〜〜。

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Hi there, I love seeing pictures of the Roberts lures in action! Are our lures well known over there?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for your comment. I cannot say the Roberts lures are well known here, although they are one of my favorites. Are you working at Roberts? Please read my past post No. 622. I caught a nice fish on your wonderful lure.

      Delete