About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 7, 2020

(No. 689) Japanese Sea Bass at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にてスズキ)





I was supposed to work this morning, but I went to Safuki-bana again. I had hooked but eventually missed an apparently big yellowtail amberjack yesterday morning, and my excitement lingered. So I had worked very hard last night in order to be free this morning. With the stronger swell, the water around Safuki-bana looked even better than yesterday. In eager anticipation I started throwing my favorite lures about 7:30 a.m., but my excitement was gradually dying down. I had completely no response for about 2 hours. Just when I was about to call it a day, my Gator Casting Spoon produced a strong strike at almost the same point as yesterday. First I thought it was a yellowtail amberjack, but the fish did not pull as strong as the one I missed yesterday. It was not an amberjack but a Japanese sea bass of 65 cm (26 in.) long. Although it did not pull as hard as the one yesterday, it was a heavenly beautiful fish.
(私は今朝、仕事をすることになっていましたが、再びサフキ鼻に行ってしまいました。昨日の朝、私は、どうやら大型のヒラマサをかけたのですが、結局逃してしまい、その興奮が冷めやらなかったのです。そこで昨夜の私は必死に働き、今朝の自由時間をこしらえたのでした。サフキ鼻周辺の海は、うねりが強まっていて、昨日よりもさらに良さそうに見えました。期待に胸を膨らませて、午前7時半頃、私はお気に入りのルアーを投げ始めましたが、私の興奮は次第に冷めていきました。約2時間、まったく反応がありません。そろそろ帰ろうかな、と思い始めたちょうどその時、ゲーター・キャスティング・スプーンが、昨日とほとんど同じ地点で、強いストライクをもたらしてくれました。最初、私はヒラマサかと思いましたが、昨日逃した魚ほどは引きません。それは青物ではなく、全長65センチのスズキでした。昨日の魚ほどは引かなかったものの、神々しいほど美しい魚でした。)

No comments:

Post a Comment