About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 25, 2019

(No. 465) Scorpion Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にてカサゴ)





One of my old classmates recently purchased new fishing tackle for the  yellowtail amberjack, and he asked me to take him to Saruwatari in Nonami. So I led the way to the fishing spot this morning. When we arrived, the sea was very calm. He did not catch any amberjacks but caught one Aji fish (Japanese horse mackerel), and I caught three scorpion fish on my Hopkins Smoothie No=Eql. Completely satisfied with the catch, I also enjoyed swimming.
(昔の同級生の一人が最近、ヒラマサ用のタックルを購入したので、野波の猿渡まで案内してほしいと言うのでした。そこで今朝、釣り場までの道を案内しました。私達が到着した時、海はとても穏やかでした。ヒラマサなど青物は釣れなかった彼ですが、アジを釣りました。私には、ホプキンス・スムーズィー No=Eqlで、カサゴが3匹釣れました。この釣果に完全に満足した私は、水泳も楽しみました。)

No comments:

Post a Comment