About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 15, 2019

(No. 462) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)



I have been to Saruwatari in Nonami for three consecutive mornings. Yesterday I cut all the troublesome weeds along the path to the fishing spot. So I felt more comfortable today with climbing down the path in the woods. If anyone had measured how long it took me to get down to the fishing spot from the parking space, today’s record would have been the best. Also, my body seemed more adapted to climbing up the steep path. The time I spent returning to the parking space after I quit fishing this morning must have been the shortest, too. These results of my cutting weeds were satisfactory, but unfortunately they had nothing to do with the results of my fishing.
(この3日間、毎朝、野波の猿渡へ出かけています。昨日は、釣り場へと至る小道沿いに生えていた厄介な雑草を全部刈りました。ですので今日は、林の中の小道を降りていくのが快適に感じられました。もしも誰かが、駐車スペースから釣り場まで降りるのに私が要した時間を計測していたのなら、今日の記録がベストだったことでしょう。合わせて、私の体は、傾斜の急な小道を登っていくことにもますます慣れてきたようです。納竿してから駐車スペースに戻るまでに要した時間も、きっと今朝が最短だったと思います。草刈りのこうした成果には満足できましたが、あいにく、草刈りの成果と釣果には、何の関係もないのでした。)

No comments:

Post a Comment