About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 10, 2019

(No. 459) No Fish at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なし)


As far as my Japanese sea bass fishing in Lake Shinji is concerned, 2019 has been the worst year since I came back from the U.S. in 2014. I have managed to catch one or two huge Japanese sea bass every past year, but now I am not confident that I will have the same fortune this year because this year’s poor catch seems universal in many fishermen aiming for the fish in the lake. Today I walked to the lake three times, namely, in the morning, around noon, and in the afternoon. Each time I took out a different set of American lures, and none of them worked. Now I feel that I might have to give up Lake Shinji once and for all. Instead, I should return to the Sea of Japan for the yellowtail amberjack.
(宍道湖のスズキ釣りに関する限り、2019年は、2014年に米国から戻ってきて以来、最悪の年です。これまでは毎年、巨大なスズキを1、2匹は釣ることができていたのですが、今年は、同様な幸運には恵まれないのではないかと思います。なぜなら、今年の不漁は、宍道湖でスズキを釣ろうとしている多くの釣り師に共通しているようだからです。今日の私は3回、宍道湖へ行きました。つまり、午前、お昼頃、そして午後です。毎回、異なるアメリカのルアーを持ち出しました。そのどれもがダメでした。もうきっぱり宍道湖はあきらめるべきだろうか、と考えています。代わりに私は、ヒラマサを狙って日本海へ戻るべきかもしれません。)

No comments:

Post a Comment