About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 19, 2019

(No. 464) Big Japanese Sea Bass at Lake Shinji (宍道湖にて大きなスズキ)




At last! Finally I caught a big Japanese sea bass in Lake Shinji. Until the fish attacked CCW’s Classic Danny around 6 in the evening, I had not anticipated that I would catch any fish today. I was just enjoying casting American plugs with one of my PENN Squidder reels. I was also enjoying chats with people coming to the refreshing shore of the lake. I talked with one young man who told me that he had been hitchhiking in order to accomplish a round-Japan trip, and I also talked with a young bookish teacher at a nearby private-tutoring school.
(ついにやりました! とうとう宍道湖で、大きなスズキが釣れたのです。夕方の6時頃、その魚がCCWのクラシック・ダニーを襲うまでは、今日、魚が釣れるような気はしていませんでした。私はただ、PENNスクイダーを使って、アメリカのプラグを投げることを楽しんでいたのです。私はまた、爽やかな湖岸を訪れる人々とのおしゃべりも楽しんでいました。ヒッチハイクをしながら日本一周中だと言う若い男性と話しました。近くの塾で教える本好きの若い教師とも話しました。)
Then, I had a chat with one of regular lure fishermen. He told me he had no luck today, either. A few minutes after we consoled each other, the fish quietly attacked the lure that was swimming slowly just below the surface. The catch drew the attention of another young man who had kept speaking an unfamiliar foreign language on the bank along the shore. He said he had come from Bangladesh in order to study in Matsue. The fat fish that delighted him was 75 cm (30 in.) long.
(それから私は、常連のルアー釣り師の一人と話しました。彼にも魚は釣れていないとのことでした。お互いに慰め合ったその数分後、水面直下を泳ぐ私のルアーを魚が静かに襲いました。その釣果が、湖岸の土手の上で聞き慣れない外国語を話していた別の若い男性の注意を引きました。松江で勉強するためにバングラデシュから来られた方でした。彼を喜ばせたその太い魚の全長は、75センチでした。)

No comments:

Post a Comment