About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 30, 2019

(No. 467) Scorpion Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にてカサゴ)



This morning I took a friend of mine, who is a young bookish teacher at a nearby private-tutoring school, to Saruwatari in Nonami. Originally coming from the Kansai district in Japan, he seems interested in the fishing and swimming on the shore of Shimane Peninsula. Almost immediately after we started fishing about 6 a.m., he managed to catch a scorpion fish with my Hopkins Smoothie No=Eql. He said it was the first marine fish he had caught in the sea of Shimane Prefecture. Although I myself did not catch any fish and I even lost the very productive Hopkins Smoothie No=Eql afterward, I was happy.
(今朝は、近くの塾で教える本好きの若い教師である友人の一人を、野波の猿渡へと案内しました。もともと関西地方出身の彼は、島根半島沿岸での釣りと水泳に興味があるようです。午前6時頃から釣り始めたのですが、ほとんどその直後に、私のホプキンス・スムーズィー No=Eqlを使って、彼は見事にカサゴを釣りました。彼にとっては、島根県の海で釣れた最初の魚だそうです。私自身には魚が釣れず、さらには、よく魚を釣ってきてくれたホプキンス・スムーズィー No=Eqlを、その後、失ってさえしまったのですが、私は嬉しく思いました。)

No comments:

Post a Comment