About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 3, 2019

(No. 458) Casting Practice with PENN Squidder at Lake Shinji (宍道湖にてPENNスクイダーのキャスティング練習)



As I detailed before on the post No. 437, I badly failed to install a magnetic braking system on my PENN Squidders. As a result, I decided not to install it. In other words, I decided to use the reels without any optional braking system except for my thumb. It requires practice. Otherwise, you will get the backlash and bird's nest. So I have been to Lake Shinji to do the casting practice. After many backlashes and some fatal bard’s nests, I become able to use the reel without any trouble at last and realize how wonderful this conventional reel is. What a distance! What a fun!
(以前の投稿No. 437で詳述した通り、PENNスクイダーに磁石式のブレーキ・システムを搭載する試みにひどく失敗しました。その結果、私は、ブレーキの搭載を断念しました。言い換えれば、自分の親指を除けば、ブレーキ・システムは一切用いずに、このリールを使うことにしたのです。そのためには練習が必要です。さもなければ、バックラッシュが起き、釣り糸が鳥の巣のようにもつれてしまうのです。私は、キャスティング練習をするために宍道湖へと足を運びました。たくさんのバックラッシュを起こし、取り返しのつかない鳥の巣をいくつか作った後、ついに私は、なんの問題もなくこのリールを使うことができるようになり、そして、スクイダーがいかに素晴らしい両軸リールであるか悟ったのでした。何たる飛距離でしょう! なんて楽しいのでしょう!)

No comments:

Post a Comment