About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 26, 2019

(No. 466) Flathead Fishing at Lake Shinji (宍道湖でのマゴチ釣り)



The number of flathead fish caught in the summer in Lake Shinji might have increased for recent years. I myself caught the bottom-dwelling flat fish in 2017. Since then I have seen a few fishermen catch the fish as a by-product of their Japanese sea bass fishing. So I have wondered for some time. What will happen if I focus only on the flathead?  If I completely forget the Japanese sea bass and try to catch only the flathead? This evening I started the experiment. I took out a selection of lures which I thought should work best for catching the flathead, namely, CCW’s Darter plug, on which I had caught the fish in 2017, and the Hopkins Shorty, which I would bounce on the bottom of the lake. I started this experiment about 6:30 p.m. and finished it one hour later. My first experiment did not produce any good result. The Hopkins Shorty often picked up a Shijimi mussel from the bottom.
(近年、宍道湖で夏に釣れるマゴチの数が増えているのかもしれません。私自身は2017年に、この平たい底生の魚を釣りました。以来、スズキ釣りの外道として、数人の釣り人がこの魚を釣るのを目撃してきました。私はしばらく考えていたのです。もしも、マゴチに狙いを絞ったらどうなるだろうか? スズキのことは完全に忘れて、ただマゴチのみを狙ってみたら? 今夕、私はこの実験を開始しました。マゴチを釣るのに最適だろうと私が考えたルアーたち、つまり、2017年にマゴチを釣ったCCWのダーター・プラグ、そして、湖底で弾ませて使うつもりのホプキンス・ショーティーを持ち出しました。私はこの実験を午後6時半から開始し、1時間後に終えました。この最初の実験は良い結果を生みませんでした。ホプキンス・ショーティーは、しばしば湖底のシジミを拾ってきてしまいました。)

No comments:

Post a Comment