About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 16, 2019

(No. 463) Hong Kong Grouper and Scorpion Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にてキジハタ及びカサゴ)






I have been to Saruwatari for four consecutive mornings, and today I managed to catch fish at last. When I woke up this morning, I found myself got tired of carrying a heavy set of fishing tackle for a strong yellowtail amberjack. So today I took out one of my lightest sets, a combination of Daiko Lancement LANJ-100MH and Ohmori Factory’s Tackle-Auto No.4. I also took out small metal jigs, which I don’t use very often. At Saruwatari I let a jig sink to the bottom of the sea. Then, I lifted it up from the bottom. I repeated this routine until I caught any fish. The Hopkins Smoothie No=Eql brought one Hong Kong grouper and two small scorpion fish to me.
(この4日間、毎朝、野波の猿渡へと出かけた私は、ついに今日、魚を釣ることができました。朝、起きてみると、力の強いヒラマサを釣るための重量級タックルを持ち運ぶのが嫌になっている自分がいたのでした。そこで今日は、私のタックルの中でも最も軽量な組み合わせの一つ、ダイコー・ランスマンのLANJ-100MHと大森製作所のタックル・オート No.4を持ち出しました。私はまた、ふだんはあまり使わない小さなメタルジグも持ち出しました。猿渡では、ジグを海底まで沈めてから、持ち上げます。この手順を、魚が釣れるまで繰り返しました。ホプキンス・スムーズィー No=Eqlが、キジハタを1匹、小さいカサゴを2匹、もたらしてくれました。)

No comments:

Post a Comment