About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 1, 2024

(No. 1220) Lost and Found at Kurauchi Bay (倉内湾にて遺失物保管)




If you have any idea of who has left things in the grass around the entrance to Kurauchi Bay yesterday and today, please let me know. A few empty cans of alcoholic beverages and empty packages of some snacks were left behind two days in a row. Enjoying the drinks, they might have also appreciated the gorgeous view of Kurauchi Bay. By the way, I sometimes feel pity for small creatures, such as earthworms, because I suppose they cannot fully appreciate the view of Kurauchi Bay due to their small brains. Even though, they don't leave anything behind. I would like to have a sincere discussion about the conservation of nature with those who left the things behind, if their brains are actually bigger than those of earthworms.
(もしもあなたが、昨日と今日、倉内湾の入り口付近の草むらに忘れ物をした人をご存知でしたら、どうか私にお知らせください。アルコール飲料の空き缶とつまみの空き袋が、2日続けて、置き忘れられていたのです。彼らは、お酒を楽しみながら、倉内湾の絶景も堪能したのかもしれませんね。ところで私は時々、ミミズのような小さな生き物を不憫(ふびん)に思います。なぜなら彼らの脳は小さくて、倉内湾の風景を十分に堪能できないだろうと思うからです。でも、たとえそうであっても、ミミズたちは忘れ物などしません。私は、忘れ物をした人たちと自然保護について真剣に話し合いたいと思っています。もしも彼らの脳がミミズの脳よりも本当に大きければ、の話ですが。)

3 comments:

  1. 彼らの脳は確かに大きいんでしょうが、刹那的過ぎて、未来の地球環境なぞには興味が無いか、わざと考えないようにしてるんでしょうね。滅亡に向かってる「種」なんですヨ。

    ReplyDelete
    Replies
    1. SHUNさん、お久しぶりです。お元気でらっしゃいますか?

      たしかに刹那的過ぎますね。

      冗談っぽく書きましたが、実は私はけっこう真剣に話し合いたいと思っています。そうやって一人ひとり、やさしく説得していくしかないな、と思っております。急がば回れですね。

      またどこかでご一緒しましょう!

      Delete
    2. 元気でやってますが、私的な事情で、以前ほど釣行できてません。僕も、従来どおり、微力ながらですが、釣行時には、できるだけゴミ拾って帰ります。

      Delete