About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 18, 2024

(No. 1228) No Fish but Prayer for Success at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なしも祈願あり)




Fish might have gone somewhere else. Or fish have become too familiar with my lures to respond. My topwater plugs didn’t produce any results this morning even though I started fishing relatively earlier (6:10 a.m.). I almost gave up fishing and took out a book from my bag. It was “The Birth of Politicians,” an out-of-print book published 30 years ago by my late mentor, Tomiharu Tsukada. I am to hold an open seminar focusing on this book in Matsue next month, and I just wanted to pray to the deity of fishing for success of it. If you get interested, you can find more details of the seminar on the following dedicated site, although it’s all in Japanese.
(魚はどこかへ行ってしまったのかもしれません。あるいは、私のルアーに慣れすぎて反応しなくなってしまったのかもしれません。午前6時10分、比較的早めに釣りを始めたにも関わらず、私のトップウォーター・プラグは今朝は結果を出しませんでした。釣りをほとんどあきらめた私は、バッグから一冊の本を取り出しました。それは、私の恩師である、故・塚田富治先生が30年前に出版された絶版本『政治家の誕生』です。来月、この本をテーマにした公開セミナーを松江で開催することになっているので、釣りの神様にその成功を祈願したかったのです。ご興味があれば、セミナーの詳細は、以下の特設サイトで確認できますよ。)

No comments:

Post a Comment