About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 28, 2022

(No. 909) No Fish at Enobori and Zendana in Tayu (手結の犬堀と膳棚にて釣果なし)




This afternoon I tried Zendana and Enobori in Tayu for the first time in a long time. As I mentioned on one of my recent posts (No. 898), I used to go to Tayu frequently but stopped going there about five years ago. My interest in Tayu seemed to have come back recently. I used to go fishing early in the morning, but these days I rarely did so. Now I often go fishing in the afternoon. That might be the reason why my interest in Tayu came back. I didn’t like to disturb the tranquility of the early morning in the Tayu community. Today I realized Zendana and Enobori much larger and more gorgeous fishing spots than I had remembered since I stopped going there. I got amazed.
(今日の午後、久しぶりに手結の膳棚と犬堀を試しました。先日の投稿(No. 898)にも書きましたが、私は以前、手結によく行っていたのですが、5年ほど前に行かなくなりました。最近、手結への興味が戻ってきたようです。以前は早朝に釣りに行っていましたが、最近はほとんど早朝には行きません。現在は、午後から釣りに行くことが多いのです。それが、手結への興味が蘇った理由かもしれません。私は、早朝の手結集落の静けさを壊すのが嫌だったのです。今日、膳棚と犬堀は、私が行かなくなってから覚えていたよりもずっと大きく、豪華な釣り場であることに気づかされました。驚きました。)

No comments:

Post a Comment