About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 24, 2022

(No. 907) No Fish at Nitaki in Tayu (手結のニタキにて釣果なし)






Time flies. It’s been about five years since I last visited Nitaki in Tayu. In 2016 and 2017 I often tried fishing spots in Tayu, such as Nitaki and Takanishi, but I abruptly stopped going there although I loved Tayu very much. You have to walk through a narrow allay in the Tayu hamlet in order to reach those fishing spots, and I couldn’t help feeling I was infringing Tayu people’s privacy especially in the early morning. Today I felt less so, because it was in the afternoon when I walked on the allay. While in the woods to Nitaki, I remembered it could be a dangerous fishing spot when the waves were high. Unfortunately the sea was rougher today than I had expected on the basis of the weather forecast (it said the wave would be just 1 meter high). I kept throwing my favorite lures for one hour while paying more careful attention to my surroundings than usual.
(時間が経つのは早いものです。手結のニタキを最後に訪れてから、約5年が経ちました。2016年と2017年には、ニタキや高西といった手結の釣り場をよく試したのですが、手結が大好きなくせに、私は突然、行くのをやめたのです。それらの釣り場に行くには、手結集落の狭い路地を歩かねばならず、とりわけ早朝だと、手結の皆さんのプライバシーを侵害しているような気がしてならなかったのです。今日は、路地を歩いたのは午後だったので、あまりそんな気はしませんでした。ニタキに向かう林の中で私は思い出しました。波が高い時、ニタキは危険な釣り場となることを。天気予報では波の高さは1メートル程度とのことでしたが、残念ながら今日の海は予想以上に荒れていました。いつも以上に周囲に気を配りつつ、お気に入りのルアーを1時間、投げ続けました。)

No comments:

Post a Comment