About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 9, 2021

(No. 718) No Fish at Kurauchi Bay and Etomo Harbor (倉内湾と恵曇港にて釣果なし)


Taking advantage of a short free time this evening, I started the run-and-gun style fishing at Kurauchi Bay. I feel a long time has passed since I last caught the Japanese sea bass at the bay. I feel I used to catch the fish more often in the past. These days I feel as if there were completely no fish inside the bay. After throwing three of my favorite lures (Roberts Whistler, Gator Casting Spoon, and CCW’s Darter) alternately for about 5 minutes, I gave up the spot and drove to Etomo Harbor. Starting from in front of the ice plant, I resumed the run-and-gun style fishing. Throwing and retrieving my lure, I walked toward the tip of Edabo, one of breakwaters in the harbor. I started to feel as if there were completely no fish inside Etomo Harbor, too.
(今夕、短い自由時間を利用して、倉内湾でラン&ガン方式の釣りを開始しました。この湾でスズキを最後に釣ってから長い時がたった気がします。以前は、もっとしばしば、スズキが釣れていたような気がするのです。この頃では、まるでもう、この湾の内側には全く魚がいないのではないかと感じるほどです。お気に入りのルアー3つ(ロバーツ・ホイッスラー、ゲーター・キャスティング・スプーン、そしてCCWのダーター)を5分ほど交互に投げてから、その場所をあきらめ、恵曇港へ行きました。製氷所の前からスタートし、ラン&ガン方式の釣りを再開しました。ルアーを投げて巻きながら、港にある防波堤の一つ、枝防の先端に向かって歩きました。私は、恵曇港の内側にも、まるでもう全く魚がいないのではないかと感じ始めました。)

No comments:

Post a Comment