About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 1, 2020

(No. 672) No Fish at Naka-bana in Nonami (野波の中鼻にて釣果なし)




When I arrived at the parking space for either Saruwatari or Naka-bana in Nonami, there were two cars left on the Saruwatari side. I was kind of glad to know that Saruwatari had been already taken. I love Saruwatari, which I believe is one of the greatest fishing spots in the Sanin Region, so much that I would like as many fishermen as possible to try it at least once in their fishing lives. I took Naka-bana this morning. Unfortunately nothing happened to me at Naka-bana, but I felt glad when I saw one of the fishermen at Saruwatari catch a fish on his lure.
(野波の猿渡か中鼻へ行くための駐車スペースに到着してみると、猿渡側に2台の車が駐められているのでした。猿渡に既に先客がいることを知り、私はなんだか嬉しくなりました。山陰地方でも有数の釣り場だと思う猿渡を、私はとても愛しているので、なるべく多くの釣り人に、その釣り人生において少なくとも1回は、猿渡を試してほしいと思っているのです。私は今朝は中鼻に行きました。あいにく中鼻の私には何も起きませんでしたが、猿渡にいる釣り人の1人が、ルアーで魚を釣ったのを見て、嬉しく感じました。)

No comments:

Post a Comment